2020 -10 Vijfdaagse fanclubreis met Stadl-optreden in Ingolstadt (Frankenland-Bayern)

• FANCLUBREIS van dinsdag 20 oktober 2020 tem zaterdag 24 oktober 2020 – STADL2.0

GEANNULEERD DOOR CORONA !!!!

Op dinsdag 20 oktober 2020 vertrekken we voor een vijfdaagse fanclubreis naar het Frankenland in Bayern.

We bezoeken er van 20 tot 23 oktober Rothenburg ob der Tauber.

Op vrijdagavond 23 oktober wonen we het concert van Andy Borg bij in Ingolstadt. Gasten zijn naast Andy Borg:

• Oswald Sattler
  • Rossanna Rocci
  • Zellberg Buam

Indien je graag meegaat op reis, gelieve dan niet te lang te wachten om je in te schrijven. Ik heb maar een beperkte optie gekregen voor het hotel en voor de tickets.

Reisprogramma:

– Dag 1: dinsdag 20 oktober 2020

De eerste dagen brengen we door in Rothenburg ob der Tauber, gelegen op de Romantische Straβe.

Ze is één van de mooiste, romantische en volledig ommuurde middeleeuwse steden van Duitsland.

We vetrekken vanuit Koksijde-Bad met de firma Mandel-Car uit Izegem.

Net zoals dit jaar worden de mensen van Koksijde Bad opgehaald en gebracht tot in Brugge (Kinepolis). De autocar die ons zal brengen tot in Rothenburg ob der Tauber, zal via Izegem en Roeselare tot in Brugge (Kinepolis) rijden. Daar is de centrale vertrekplaats. Voor de rest hebben we nog onze gekende opstapplaatsen.

Ons hotel is Hotel Rappen in Rothenburg ob der Tauber. We verblijven er op basis van half pension.

– Dag 2: woensdag 21 oktober 2020 – Würzburg

Vandaag staat een bezoek aan Würzburg op ons programma. Würzburg is een prachtige stad, gelegen aan de Main op de Romantische Straβe en middenin het Frankische wijnland. In de voormiddag bezoeken we de residentie van Würzburg. Dit voormalig bisschoppelijk paleis is een combinatie van rococo- en barokarchitectuur. Ze staat momenteel op UNESCO werelderfgoedlijst.

Na ons bezoek wandelen we doorheen de oude binnenstad tot aan de Alte Mainbrücke met een prachtig zicht op de Festung Marienberg en de Frankische wijnvelden. Er is vrije tijd om een wandeling te maken doorheen de mooie natuur, om te shoppen of te proeven van de Frankische specialiteiten.

– Dag 3: donderdag 22 oktober 2020 – Rothenburg ob der Tauber

De stad Rothenburg ob der Tauber is in de hele wereld bekend als symbool voor Duitse romantiek.

Kunstenaars zijn altijd al geïnspireerd door de unieke ligging van de middeleeuwse oude stadskern, waarvan het silhouet wordt bepaald door 42 poort- en weertorens. De stadsmuur met haar historische fortificaties sluit ook nu nog de hele oude stadskern in.

Ingebed in ongerepte landschappen nodigt de stad, die belangrijke kunstschatten herbergt in haar kronkelige stegen, ons uit om te genieten, te kuieren en momenten van rust te nemen.

Wie kent er niet de vele Kerstwinkels van Käthe Wohlfahrt, verspreid over gans Europa?

De oorsprong is te vinden in Rothenburg ob der Tauber. Het hart van het huis Käthe Wohlfahrt is het kerstdorp op het marktplein van de romantische stad Rothenburg ob der Tauber.

We bezoeken het Kerstdorp en –museum en laten ons onderdompelen in deze magische wereld!

Daarna wordt er een wandeling voorzien, komen we te weten hoe de beroemde ‘Meistertunk’ tot stand is gekomen en genieten we van deze prachtige stad.

We krijgen ook voldoende tijd om de pittoreske winkels op te zoeken. Rothenburg ob der Tauber zal jullie allen zeker bekoren!

– Dag 4: vrijdag 23 oktober 2020 –  Creglingen en Stadlzeit 2.0 in Ingolstadt

Het gaat vandaag richting Ingoldstadt om ’s avonds het concert van Andy Borg (met natuurlijk Oswald Sattler) bij te wonen. We verblijven nu in hotel Günter in Lenting (nabij Ingolstadt).

Maar eerst, op weg naar ons hotel, rijden we over de Romantische Straβe naar Creglingen. We bezoeken er de kleine Herrgottskirche. Hoogtepunt vormt de Maria retabel van Tilman Riemenschneider, één van de allerbeste kunstenaars (houtsnijwerk; beeldhouwer) uit de hoog gotiek in Duitsland. Dit werk dateert uit de periode 1490-1510. Het houtsnijwerk  is zo mooi en verfijnd dat het je bijna ontroert!

Aan de overzijde van het kerkje staat een vingerhoedmuseum. Vingerhoeden waren vroeger, tot men de naaimachine uitvond, een belangrijk, moeilijk te maken arbeidsvoorwerp. Tegelijkertijd was de vingerhoed ook een sieraad voor de hogere klasse. Vele siervingerhoeden zijn tegenwoordig zeer veel waard. Nieuwe siervingerhoeden worden hier nog gemaakt en aan verzamelaars over de hele wereld verzonden. Het museum toont circa 3000 vingerhoeden en ander naaigerei.

Na ons bezoek aan Creglingen rijden we tot in Lenting (nabij Ingolstadt) om ons te installeren in hotel Günter. Na het avondeten vertrekken we naar het Stadstheater voor de show van Andy Borg. Het zal voor iedereen een blij weerzien zijn met Oswald Sattler.

Ik heb mooie plaatsen op de parterre kunnen krijgen.

– Dag 5: zaterdag 24 oktober 2020

Het is vandaag huiswaarts rijden. Maar eerst genieten we van een lekker ontbijtbuffet.